Header
Evenementen De Club Nieuws De wagens Links Downloads Auteursrechten E-Mail
Top

Auto Moto d'Italia 2014

18 / 19 oktober 2014 - Autotron Rosmalen

Als het seizoen op zijn einde loopt is er nog een belangrijke meeting Rosmalen ... Auto Moto d'Italia verzamelt altijd het beste van het beste als het gaat om Italiaanse kunst op wielen, en deze 2014 editie was extra bijznder omdat er 40 jaar Lamborghini Countach productie gevierd wed, dus natuurlijk was het 'the place to be' op 18 en 19 oktober.

Auto Moto d'Italia is een indoor evenement, maar veel auto's worden ook getoond rondom de gebouwen op de uitgestrekte parkeerplaatsen, samengevoegd per merk, vooral op zondag onder een zeer mooi herfstzonnetje waren een aantal exoten verzameld om bewonderd te worden door duizenden bezoekers, wat dacht je van een Diablo SV met massieve SV-R vleugel of een oranje Gallardo Superleggera en een zeer mooie witte Lamborghini Aventador Roadster ... allemaal aanwezig op zondag in Rosmalen.

Maar laten we eerst even binnen kijken ... ze vierden 40 jaar Lamborghini Countach productie met de grote centrale display waar maar liefst zes verschillende Countach stonden te pronken, van het LP400S model over drie verschillende LP500S, een rode Quattrovalvole en natuurlijk de Grand Finale van de Countach productie ... de 25th Anniversary editie, eveneens afgewerkt in het klassieke rood wat op heel veel Countach in de jaren zeventig en tachtig gebruikt werd.

Je zou je kunnen afvragen waarom er geen oorspronkelijke Countach LP400 stond ... deze eerste Countach versie is ondertussen uiterst zeldzaam, en zeer waardevol en dus moeilijk te vinden tegenwoordig, dus helaas er geen Countach van de originele LP400 reeks op Auto Moto d'Italia dit keer ... misschien volgend jaar.

Op de Lamborghini Club Nederland stand was ??nog een zeer dure klassieker te zien, de zwarte 400GT 2+2 in haar ongerestaureerde glanzende verf trok veel aandacht tussen de fel oranje metallic Murcielago en een zilveren metallic Jarama S.

Als de aanblik van zoveel zeldzame Bulls je nog net niet helemaal van je sokken geblazen had, kon je nog even de parkeerplaats rond het Rosmalen gebouw bekijken waar een ??uiterst zeldzame Bull stond ... een blauw metallic Lamborghini Diablo SE30 uit Duitsland stond te genieten van het zonnetje.

De Diablo SE30 werd gebouwd in 1994 voor de 30e verjaardag van Automobili Lamborghini SpA, en elke Wagen uit de productie van slechts 150 stuks werd genummerd ... maar dit blauwe Special Edition was in feite geen onderdeel van de reguliere productie ... dit was nummer P005 / 150, een productie-prototype, compleet met air-conditioning en die fantastische magnesium wielen.

Misschien nog indrukwekkender was de rode Lamborghini LM002 die ook werd getoond, deze is misschien niet zo waardevol als de Diablo SE30, maar zo'n massieve off-road was een van de eerste modellen uit de reeks van de LM002, deze had de Countach V12-motor, vandaar de grote 'bulten' op de motorkap die grote luchtfilters verbergen om het zand uit de dure carburateurs te houden tijdens het rijden, terwijl je echt wel héél veel brandstof er door blaast ... ik vind deze LM002 van Lamborghini echt wel indrukwekkend, totaal verschillend van wat er op de markt te vinden was toen.

Terwijl ik in Rosmalen was kwam er een tweede Lamborghini Jarama aan op de parking, terug een zilver metallic wagen met een zwart interieur, deze eerste editie van de Jarama reed nog op de originele wielen in Miura stijl, dus met de centrale bout ... erg mooi, en een echte klassieker nu ... misschien is de Jarama nog een beetje onderschat als een Lamborghini op dit moment, maar dit is een echte V12 Gran Turismo die een glimlach zal op je gezicht zal toveren als je achter het stuur zit op de snelweg.

De grotere zus van de Jarama was ook aanwezig in de vorm van een rode Lamborghini Espada, in feite een vroege Series II met het nieuwe dashboard maar nog altijd op de Series I velgen ... zoals die op de Jarama ernaast .. . een zeer mooie, zij het grote V12 die comfortabel plaats biedt voor vier personen ... in de jaren zeventig werd de Espada soms de Italiaanse Rolls Royce genoemd.

Een paar Gallardo voltooide de display buiten, één van de zeer vroege modellen was oorspronkelijk afgewerkt in zwart, maar de eigenaar had haar voorzien van een zeer mooie, matte grijze 3M folie met rode details in Edizione Technica stijl. .. een geweldige manier om je Gallardo op te waarderen en gelijk de originele lak te beschermen.

De tweede Gallardo was iets heel bijzonders, een witte Superleggera uit de eerste, originele reeks ... er zijn maar heel weinig van deze Superleggera V10 in Sant'Agata afgeleverd in het wit, ik heb zelfs gehoord dat er slechts drie werden gemaakt, waarbij het om één ??RHD-model gaat, dus deze links gestuurde Gallardo Superleggera die in Nederland geregistreerd is, is een van slechts twee in de wereld ... dat is zeer zeldzaam.

Wederom was Auto Moto d'Italia echt een leuk moment om een ??aantal van de meer exotische en bijzondere auto's die werden gebouwd in Italië te bewonderen, maar ook motorfietsen en zelfs Riva boten waren te zien samen met een aantal kraampjes die modelauto's officiële fabriek brochures verkochten ... meer dan genoeg om je bezig te houden gedurende enkele uren ter plaatse om dan thuis verder te blijven genieten van deze schoonheden.

  Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Meer foto's

footer