Header
Evenementen De Club Nieuws De wagens Links Downloads Auteursrechten E-Mail
Top

Lamborghini Jarama S

MotorV12 3929 cc
Vermogen365 pk bij 7500 omwentelingen
Topsnelheid260 km/u
Acceleratie 0-100 Km/u6,8 sec
 
Bouwjaar1972 - 1976
TypeTweedeurs coupe, 2+2 zitter
Aantallen150
 
Afmetingen (LxBxH)449 x 182 x 119 cm
Gewicht1460 Kg


Slechts twee jaar na de introductie van de Jarama kwam Lamborghini reeds met een vernieuwde Jarama S die een hertekend interieur kreeg met een nieuw dashboard en aangepaste voorstoelen die meer ruimte boden voor de achterpassagiers, maar het beste nieuws was dat de afwerking sterk verbeterd werd voor de Jarama S.
Door middel van aanpassingen aan de motor leverde deze nu 365 Pk af waardoor een topsnelheid van 260 km/u mogelijk werd, vanaf 1974 was het mogelijk om een automatische versnellingsbak te installeren. Vanaf toen was het ook mogelijk om als optie twee verwijderbare dakpanelen te bestellen waardoor de Jarama S als een soort cabriolet kon gereden worden.

Reeds tijdens de Jarama productie kwamen er kleine luchtuitlaten achter de voorste wielen, maar een belangrijk verschil met de S is de grote luchtinlaat die in het midden van de motorkap verscheen, ook werden de wielen vervangen door een totaal ontwerp zoals op de Espada's gebruikt werd. Vreemd genoeg werden ook de achterlichten vervangen, die nu identiek waren aan degene die De Tomaso gebruikte op de Deauville.

De Jarama S was een heel goede wagen die enorm veel rijplezier kon geven, maar jammer genoeg werden ook van dit model niet meer dan 150 wagens gebouwd, hierdoor is de hele Jarama reeks net zoals de Islero tegenwoordig een van de moeilijker te vinden Lamborghini modellen.

  Thumbnail

footer