Header
Evenementen De Club Nieuws De wagens Links Downloads Auteursrechten E-Mail
Top

Viva Italia 2014

8 juni 2014 - TT Circuit Assen

Zondag 8 juni. 2014 ... we bevinden ons op het beroemde TT Circuit in Assen waar ditmaal Viva Italia tegelijk met Supercar Sunday opgezet werd om het beste van het beste te laten zien op het gebied van super exotische wagens ... ultra super auto's en klassieke Italiaanse schoonheden zijn naast elkaar te bewonderen tijdens dit evenement ... en nog belangrijker voor ons : de officiële Lamborghini distributeur voor Nederland, Lamborghini Leusden erin geslaagd om de splinternieuwe Huracán LP610-4 van de fabriek in Sant'Agata te tonen aan het publiek ... en dit voor het eerst in Nederland.

Dit keer regelde de Lamborghini Club Nederland een verhoogd VIP-terras waar u kon genieten van enkele drankjes en eten terwijl je met collega Lamborghini eigenaars kon praten en tegelijk genieten van het grote aantal Raging Bulls dat geparkeerd stond voor deze VIP-lounge ... klassieke modellen zoals de zwarte 400GT 2+2 en de rode Espada Series II, maar ook een inmiddels zeldzame Jalpa was aanwezig, vergezeld door verschillende Gallardo modellen natuurlijk.

Met meer dan 14.000 stuks gebouwd in de laatste 10 jaar, is het duidelijk dat we de Gallardo op zowat elke Lamborghini gerelateerde gebeurtenis tegen zullen komen, en tijdens Viva Italia 2014 was het niet anders, verschillende wagens uit het 'pre-LP560' tijdperk waren aanwezig ... geel, oranje , grijs, zwart en zelfs een mat grijze 'wrap' stonden bij elkaar een fel groene Gallardo Spyder, dewelke echt wel veel aandacht trok in deze speciale kleur.

Of wat dacht je van een zeldzame Gallardo Superleggera ... deze witte auto was nog maar net geregistreerd door haar eigenaar, en met slechts 10 exemplaren in deze kleur was dit echt wel een 'special edition' ... de opvolger was de Gallardo LP570-4 Superleggera, en deze was ook aanwezig, ditmaal afgewerkt in Arancio Borealis ... maar een echt uniek exemplaar van deze V10 stond bij Lamborghini Leusden ... de Gallardo productienummer 14.021 ... een witte 50ste LP560-2 editie, zeer indrukwekkend met de duidelijke koolstofvezel achtervleugel en donkere wielen, wat dit model nog unieker maakte is het feit dat dit de voorlaatste Gallardo ooit gebouwd is.

In een van de pitboxen vond ik een nog indrukwekkender Lamborghini ... een 2013 specs Blancpain Super Trofeo race-auto, en deze werd zelf enkele keren 'uitgelaten' op het TT Circuit ... terwijl er niet een maar twee Gallardo LP570-4 Performante stonden geparkeerd in de Supercar sectie, een metallic gele en een prachtige rode versie ... terug naar de Lamborghini Club Nederland stand nu waar de verbazingwekkende zwarte Gallardo Rally aankwam, nog een andere limited edition V10 Bull stond ondertussen ook voor het VIP terras ... een Gallardo LP550-2 Valentino Balboni editie in Verde Ithaca met de brede streep in Bianco en Oro ... een zeer mooie auto.

Maar er was toch een Gallardo die me tweemaal deed kijken ... deze zwarte LP570-4 Superleggera zag er anders uit, ze had de juiste wielen, achterspoiler, glazen motorkap en interieur ... maar de voor-en achterbumpers waren anders ... in feite werden die van de laatste productie LP560-4-model gehaald, de zogenaamde FL2 (Face Lift 2). De Belgische eigenaar had zelfs een geweldige Akrapovic uitlaat met koolstofvezel eindpijpen geïnstalleerd, samen met een glanzend zwart/mat zwarte afwerking was dit echt wel een heel mooie auto.

Op naar de V12 Bulls nu ... in totaal drie verschillende Lamborghini Countach kwamen naar Assen ditmaal, de alom bekende rode Quattrovalvole, maar ook een prachtige witte Countach LP500S op witte wielen met een zwart lederen interieur ... als derde was er een zwart over beige leder met de klassieke gouden wielen present. De volgende generatie V12 was de Diablo, tijdens Viva Italia stond er een zwarte versie, maar ook twee zilveren afgewerkte eenheden, een zelfs de zeer zeldzame MY1999 editie met een blauw en grijz alcantara interieur.

De gele Lamborghini Diablo die ook aanwezig was had een volledig op maat gemaakt interieur, een combinatie van blauw en geel leder in een innovatief ontwerp dat niet echt uit de fabriek kwam ... zelfs de laatste evolutie van de Diablo productie was aanwezig, een Diablo VT 6.0 in een prachtige oranje metallic afwerking ... mogelijk het beste Diablo model ooit gemaakt in grote aantallen (ik zou liever een Diablo GT hebben, maar die zijn zeer zeldzaam, dus de Diablo 6.0 is de beste keuze als je een recenter model wil).

Ik weet zeker dat de Murcielago een model is dat veel mensen herkennen als een Lamborghini ... met het originele 6.2-model dat ondertussen een jaartje ouder werd zijn de prijzen gedaald tot een niveau waar meer kopers in staat zijn om hun droom van een V12 Lamborghini te bezitten binnen bereik is.. . op Assen was een mooie selectie bij elkaar gebracht, twee Murciélago in geel, eentje in oranje en een grijze (een van de gele had zelfs een interieur volledig uitgevoerd in geel leder) ... een mooie Murcielago Roadster was ook aanwezig terwijl de limited edition LP670-4 Super Veloce in fel oranje het toppunt van de Murciélago productie was ... ondanks de schitterende Aventador is deze SV nog steeds erg indrukwekkend ...

Het was echt geweldig om te zien dat er zoveel Aventador kwamen opdagen voor Viva Italia / Super Car Sunday ... een felgroene LP700-4 met zwart dak samen met een prachtige witte Aventador Roadster ... een echte schoonheid en slechts een van de twee Roadster die bewonderd konden worden in Assen ... Louwman Exclusive Cars had een geweldige Grigio Estoque Aventador Roadster op hun stand staan ... deze laatste was te koop trouwens.

Nog twee Lamborghini Aventador LP700-4 kwamen naar Assen, eentje afgewerkt in mat zwarte ... maar dit was geen Nero Nemesis, het bleek een wrap te zijn over een Grigio Estoque Aventador ... de laatste Aventador was een glanzend zwarte versie met zwarte wielen en gele remklauwen ... een uiterst mooie combinatie op de Aventador.

Dus ik zou zeggen dat Viva Italia 2014 weer een enorm succes was voor Lamborghini liefhebbers zoals wij ... niet alleen de meer recente modellen waren vertegenwoordigd, maar ook de klassieke GT's waarmee het allemaal begon in de jaren zestig ... een beetje spijtig dat er geen Miura of een van die massieve LM002 bij was deze keer ... maar toch hadden we weer een geweldige tijd ... ik kan niet wachten tot het volgende evenement.

...
  Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Meer foto's

footer